Prípadová štúdia – Spoločnosť G&P zlepšuje úroveň klientskych služieb pre automobilového dodávateľa prvej úrovne
Výzva
Popredný dodávateľ automobilového priemyslu prvej úrovne chcel zlepšiť svoje celkové služby pre výrobcu automobilov, ktorý pripravuje uvedenie dvoch nových vozidiel na trh v krátkom časovom horizonte, a oslovil spoločnosť G&P, aby vykonala činnosti súvisiace s luxusným obložením interiéru a stredovou konzolou, ich obmedzením a prepracovaním a podávaním správ v troch lokalitách klienta.
Dodávateľ sa chcel viac zamerať na svoju výkonnosť a zlepšiť svoje pracovné vzťahy s výrobcom OEM. V rámci toho sa domnieval, že jeho pracovné procesy by sa mohli zlepšiť ako súčasť celkovej modernizácie dodávok pre klientov, ktorá by zahŕňala zlepšenie pracovných pokynov a lepšiu štruktúru riadenia.
Spoločnosť G&P bola poverená poskytnutím riešenia, keďže dodávateľ dôveroval zákazníckym službám spoločnosti G&P, kvalite výkazníctva a flexibilnej podpore dostupnej 24 hodín denne 7 dní v týždni v krajine a prostredníctvom jej rozšírených zahraničných tímov.
Riešenie
Spoločnosť G&P zaviedla definovanú pracovnú štruktúru a príslušný personál s cieľom zlepšiť celkovú kvalitu a vybudovať lepšie vzťahy.
Spoločnosť G&P zriadila tím v každom z troch závodov v Spojenom kráľovstve, z ktorých dva sa využívajú ad hoc, a preto si tieto tímy vyžadovali flexibilitu a efektívnosť od miesta k miestu.
Tímy sa skladali z dvoch vedúcich tímov v každom závode, ktorým pomáhala skupina inšpektorov.
Tímy zabezpečovali všeobecné činnosti súvisiace so zadržiavaním a prepracovaním, kontrolovali kovové a kompozitné komponenty čalúnenia a kožené čalúnenie.
Manažérsky tím spoločnosti G&P podporil lepšiu štruktúru a komplexnejšie pracovné pokyny, ktoré zlepšili kvalitu a zároveň zrýchlili činnosť.
Miestny tím spoločnosti G&P identifikoval problémy so zahraničnými dodávateľmi a proaktívne podporoval zákazníka tým, že na riešenie problémov využíval naše zahraničné tímy, pričom prekonával prípadné jazykové bariéry a zbytočné požiadavky na cestovanie.
Výsledky
Obchodný manažér spoločnosti G&P a tímy si vybudovali dobrú úroveň dôvery u zákazníka, jeho dodávateľov a výrobcu originálneho vybavenia prostredníctvom spoľahlivého podávania správ a celkového postoja a prístupu k projektu. Vďaka tomuto prístupu a lepšiemu celkovému riadeniu spoločnosť G&P skrátila časy spracovania zákazky a zlepšila štandardy kvality.
Rovnako toto partnerstvo viedlo k tomu, že k dodávateľovi prvého stupňa teraz prichádza kvalitnejší výrobok a OEM dostáva kvalitnejšie komponenty.
Tieto výstupné zisky prevážili nad nákladmi na projekt a pôvodné zadanie bolo zmenené na priebežnú zmluvu.
Zákazník si pochvaľoval dobré služby a prevádzkovú podporu, ako aj vynikajúce vzťahy s dodávateľmi na nižších úrovniach. to viedlo k väčšej integrácii s dodávateľmi – účinne sa vytvoril komunikačný a výkonnostný “most” s dodávateľským reťazcom – a vytvorili sa ďalšie integrované projekty, ktoré ešte viac pomohli zlepšiť procesy.
Okrem toho teraz dodávateľ spolupracuje so spoločnosťou G&P aj na technických a inžinierskych projektoch.