Prípadová štúdia: Podpora manažmentu kvality – Priamy zásah rieši problém s výrobou
Výzva
Popredný výrobca automobilov, ktorý nakupoval kožené sedadlá od dodávateľa, začínal mať problémy s plnením výrobných plánov z dôvodu nedostatočných dodávok.
Problém sa začal, keď po nepretržitých spoľahlivých dodávkach výrobca automobilov upravil dizajn sedadiel tak, aby obsahoval nový perforovaný panel.
Objednávka zložitejších sedadiel s perforovaným panelom spôsobila výrazné zníženie výroby u dodávateľa.
Z dôvodu cestovných obmedzení COVID-19 nemohol nikto z OEM vycestovať k dodávateľovi. Spoločnosť G&P s vysokokvalifikovanými audítormi bola požiadaná, aby navštívila dodávateľa a zistila príčinu, prečo sa snaží dodávateľovi nedarí obnoviť tempo výroby, a navrhla trvalú nápravu.
Analýzou sa zistilo, že perforované operadlá sedadiel sa trhali počas fázy naťahovania v procese montáže. Bolo to dôsledkom chýb v koži spôsobených jazvami po uhryznutí kliešťom, čo spôsobovalo oneskorenie výroby a vyššie výrobné náklady dodávateľa.
Riešenie
Spoločnosť G&P bola vymenovaná na základe projektu, aby poskytla vynikajúcu podporu riadenia kvality v podobe skúseného audítora kvality v krátkom čase (do piatich dní od zadania požiadavky).
Počas dvoch dní spoločnosť G&P vyšetrovala príčinu nedokonalostí a výsledky správy boli doručené do 24 hodín od návštevy pracoviska.
Spoločnosť G&P odporučila návrh, ktorý by dodávateľovi umožnil vymáhať oneskorené dodávky.
Bola nasadená vstupná kontrola kože na zistenie akýchkoľvek nedokonalostí. Týmto sa odstránili chybné materiály ešte pred následnou perforáciou a spracovaním.
Výsledok
Všetka koža, ktorá odchádzala od dodávateľa na použitie do autosedačiek, bola vhodná na daný účel a rýchla realizácia opatrenia odstránila zníženú výrobu u výrobcu automobilov.
Výsledkom bolo aj zníženie nákladov na manipuláciu, prepravu a skladovanie nedokonalej kože. Rýchly a priamy zásah spoločnosti G&P viedol k zlepšeniu kvality a efektívnosti dodávateľa a tým pádom nedošlo k žiadnemu ďalšiemu narušeniu výroby u výrobcu automobilov alebo k ďalším dodatočným nákladom.
Vďaka úsiliu spoločnosti G&P mal výrobca automobilov istotu, že sedadlá, ktoré sa k nemu dostali, majú stanovenú kvalitu a spĺňajú výrobné normy pre hotové vozidlá.
Tak ako u všetkých zákazníkov, pracovníci spoločnosti G&P boli bezproblémovo integrovaní do prevádzky klienta a úzko spolupracovali s dodávateľom a výrobcom automobilov s cieľom nájsť obojstranne výhodné riešenie výrobného problému.
Vďaka efektívnemu a dôkladnému poskytovaniu služieb klientovi viedol jednorazový projekt k tomu, že spoločnosť G&P bola poverená prevzatím všetkých auditov kvality dodávateľov pre daného výrobcu automobilov na ktoromkoľvek mieste na svete.
Bol to príklad toho, ako bol oceňovaný model kvality spoločnosti G&P prospešný pre všetky subjekty v dodávateľskom reťazci v automobilovom priemysle, ktorý viedol späť ku koreňovej príčine s cieľom dosiahnuť zlepšenie kvality, efektívnosti a nákladov.